Enklere Valg er nå sertifisert Google Partner

forfatter

Marianne Braadland-Konstali

Kategori: Digital annonsering

Sist endret: 2. oktober 2020

sertifisert-google-partner-enklere-valg
forfatter

Marianne Braadland-Konstali

Sist endret: 2. oktober 2020

Vi er stolte av å kunne meddele at vi nå offisielt er plukket ut til å bli med som sertifisert Google-partner i Google Partners Connect Premier program. Det er en stor anerkjennelse for våre rådgivere innen performance marketing at vi nå er blitt ett av tre byråer på landsbasis som er sertifisert Google Partner og får delta i dette prosjektet.

Avdelingen for digital markedsføring har hatt stort fokus på å arbeide systematisk etter Googles “best practice”-modell og fokusert på langsiktige resultater. Dette har gjort at våre kunders kontohygiene har snittresultater på hele 92 av 100 mulige poeng! Hygienen er en av Googles måter å “gi karakter” på alt arbeide et byrå gjør for sine kunder.

Vi blir også benchmarket mot andre byråer i Norge som er av sammenlignbar størrelse og kvalitet, og er ekstremt stolte av å kunne vise en av ytterst få kvalitetspyramider som er helt grønn – sammenlignet med de andre byråene.

Hva vet du om kompetansen til din leverandør?

Anledningen til at vi lufter dette høyt og tydelig, er at det er veldig mange i dagens marked som selger kompetanse på Google Ads. Vi ser stadig flere som påberoper seg både kunnskap og kompetanse, uten å kunne dokumentere dette tilstrekkelig.

Sertifiseringer og graderinger fra Google selv er særdeles viktig både for å kunne dokumentere sin kompetanse og kunnskap, men også for å kunne dokumentere at man jobber målrettet, presist, fremtidsrettet og korrekt for å oppnå best mulig resultater for kunden.

Uten sertifiseringer er alle lovnader om kompetanse og strategier på mange måter bare tomme ord. Derfor sørger vi for at våre ansatte er sertifisert innen sitt felt og alltid holder seg oppdatert.

sertifisert-google-partner

Salgsbedrifter vs. profesjonelle Google-byråer

En vanlig trend hos salgsbedrifter, i motsetning til profesjonelle Google-byråer, er at man fokuserer på å selge inn flest mulig kunder og ikke på resultatene til kunden (i likhet med kataloghaier). Om du har en leverandør med 500 kunder eller mer, og kun én selvlært Google-optimaliserer som skal gjøre alt så er det teknisk og tidsmessig umulig å utføre de arbeidsoppgavene som skal til for å få en optimal annonsering.

Hvilke resultater har din Google Adwords-leverandør, og er de kvalifisert til å være Premier Google Partner?

Krav til kvalifisering for Partners-merket

Med både Partners-merket og Premier Partners-merket kan du vise at Google anerkjenner selskapet ditt som en sertifisert Google-partner. Premier Partners-merket gis imidlertid til ledende selskaper som har et høyere forbruk, flere sertifiseringer og oppfyller høyere krav til bedriftsresultater.

Som kunde skal du kunne kreve dokumentasjon og rapporter på det arbeidet byrået du er tilknyttet til enhver tid utfører. Rapportene bør inneholde resultater basert på markedsstrategiens KPIer, og bør inkludere både primær- og sekundær-KPIer.

Her kan du se alle våre sertifiseringer.

Kan holde kurs sammen med Google

En av fordelene med at vi nå er en del av Googles Partner Connect Premier Program er at vi kan avholde kurs sammen med Google. Se hvordan det gikk da vi holdt kurs for byggebransjen:

Har du spørsmål om Google?

Vi har flere sertifiserte rådgivere og markedsførere som hjelper deg med å gå gjennom Google Ads-kontoen din. Kontakt oss for en hyggelig prat.