300% flere leads med nye Google-kampanjer


Eventrib

Periode:

Juni 2021 - September 2021

case-illustrasjon-enklere-valg
Jeg må si meg strålende fornøyd! Det har vært veldig mange gode relevante leads som har gitt resultater. Nå går det i ett og vi fortsetter som planlagt frem til oktober.Nicolai Walle Wennersten, Daglig leder og skipper eventrib.no

Bakgrunn

Eventrib.no tilbyr unike fjordopplevelser i Oslofjorden. Det være seg alt fra actionfylte rib-turer der man leker seg i bølgene fra Kiel-ferga, til guidede turer til Oscarsborg eller noen av de andre øyene i fjorden, eller firma-events kombinert med lunsj eller middag på idylliske Villa Malla.

Utfordring

I forbindelse med koronapandemien måtte Eventrib holde stengt en lengre periode, og har hatt svært begrenset med oppdrag. De ønsket hjelp til å gjøre en offensiv for å få inn flere leads når de kunne starte opp igjen våren/sommeren 2021, og utfordret Enklere Valg til å finne en bedre måte å bruke Google Ads på enn det de hadde gjort frem til da.

Tilnærming

Vi tok først en full gjennomgang av det oppsettet de allerede hadde, og satte ned tre ting vi ønsket å fokusere på:

  1. Måle resultater: Få på plass konverteringssporing på nettsidene slik at vi kan måle verdien av den trafikken vi får inn. Vi satte opp måling på leads-henvendelser via telefon, epost og skjemainnsendinger, men også på lesetid på siden slik at vi kunne jobbe med å finne mer kvalifisert trafikk (det vil si flere av de som er interessert i tjenestene Eventrib tilbyr).
  2. Få inn flere leads: Sette opp ny søkekampanje i henhold til Googles beste praksis, og optimalisere mot konverteringer i stedet for klikk.
  3. Øke synligheten i markedet: Sette opp Discovery-kampanje for å få bedre synlighet i målgruppen og samtidig gi ytterligere konverteringer. Også denne kampanjen ble satt opp i henhold til Googles beste praksis, og optimalisert mot konverteringer.

Samtidig lot vi de gamle kampanjene gå, for å kunne vurdere det nye oppsettet vårt opp mot det de hadde fra før.

Resultat

Kunden opplever et meget bra tilsig av oppdrag og at kvaliteten på leads’ene fra Google-annonseringen er av høy kvalitet. De to nye kampanjene fikk nesten 1 000% flere visninger enn de gamle og 3 ganger så mange konverteringer (med samme budsjett). Eventrib har altså fått vesentlig mer synlighet i sitt marked og flere oppdrag enn de ville fått ved å fortsette med det gamle oppsettet sitt.