Digitalt

  • SEO og SEM

  • Programmatisk

  • Opp og frem med digital markedsføring

    I dag er det stor konkurranse om å synes i digitale medier. Med en gjennomtenkt plan for den digitale markedsføringen, resulterer du å løftes opp og frem som bedrift og oppnå gode resultater. Digital markedsføring inkluderer blant annet annonsering i søkemotorene, bannerannonsering på ulike nettsteder, e- postmarkedsføring og søkemotoroptimalisering.

    Lønnsom kartlegging

    Før man velger seg en digital markedsføringskanal å spre sitt budskap i, er det lønnsomt å kartlegge bedriftens behov, og muligheter for vekst. Å vite hvordan annonsene virker, er en forutsetning for gode resultater. Å sette opp presise og meningsfylte mål for kommunikasjonstiltakene, gjør annonseringen mer virkningsfull og effektiv.

    Identifiser målgruppen

    Bedriftsprofilering oppfattes som stadig viktigere for bedriftens aksept i markeder og samfunn. Greier vi å identifisere målgruppene, så kan man fange interessen uten bruk av spesielt sterke virkemidler, og dermed til en rimeligere pris.

    Søkemotoroptimalisering (SEO)         

    «Synes du ikke, finnes du ikke». SEO eller søkemotoroptimalisering, er effektivt for å oppnå en bedre synlighet eller «ranking» på søkemotorens resultatsider.

    Søkeordannonsering    

    Gjennom søkeordsannonsering vises annonsen din kun når potensielle kunder søker med de søkeordene du ønsker å være synlig på. Du betaler kun hvis noen klikker på din annonse.

    Bannerannonsering

    Ved riktig bruk kan bannerannonsering være en viktig brikke i markedsføringen til din bedrift. Selv om det stilles større krav til utforming, plassering og størrelse er det en viktig del av internettmarkedsføring.

    E- postmarkedsføring

    Flere studier viser at ROI (Return on investment) er høyere for e-postmarkedsføring enn for noen annen markedsføringskanal. Det finnes flere måter å benytte seg av denne formen for markedsføring på:

    • Nyhetsbrev- hyppige utsendelser av nyhetspreget innhold som gir deg mer aktivitet og trafikk
    • Informasjonsbrev- middels hyppige utsendelser av nytteinnhold som bygger lojalitet og omdømme
    • Reklameutsendelser- generer netto salg hver eneste gang, hvis du gjør det riktig
    • Personlige utsendelser- bygger relasjoner

    Jeg ønsker å bli kontaktet

    Enklere Valg Foundation

    Selv en dråpe gjør havet større. I Enklere Valg er vi heldige som får lov til å gi litt av våre ressurser for å gjøre morgendagen bedre for noen andre.