Mediebyrået Enklere Valg»En nyhet å være stolt av!

En nyhet å være stolt av!

Vi er stolte av å kunne meddele at vi nå offisielt har blitt plukket ut til å bli med i Google Partners Connect Premier program. Det er en stor anerkjennelse for vår Performance Marketing avdeling at vi har blitt ett av de tre byråene på landsbasis som får delta i dette prosjektet.

Performance Marketing avdelingen har hatt stort fokus på å arbeide systematisk etter Googles “best practice”-modell og fokusert på langsiktige resultater. Dette har gjort at våre kunders kontohygiene har et snittresultater på hele 92 av 100 mulige poeng. Hygienen er en av Googles måter å “gi karakter” på alt arbeide et byrå gjør for sine kunder. Vi blir også benchmarket mot andre byråer i Norge som er av sammenlignbar størrelse og kvalitet, og vi er ekstremt stolte av å kunne vise dere en av ytterst få kvalitetspyramider som er helt grønn, altså over benchmark på samtlige områder.    

Hva vet du om kompetansen til din leverandør?

Anledningen til at vi lufter dette høyt og tydelig,  er at det er veldig mange i dagens marked som selger kompetanse på Google Adwords. Vi ser stadig flere som påberoper seg både kunnskap og kompetanse, uten å kunne dokumentere dette tilstrekkelig. Sertifiseringer og graderinger fra Google selv er særdeles viktig både for å kunne dokumentere sin kompetanse og kunnskap, men også for å kunne dokumentere at en jobber målrettet, presist, fremtidsrettet og korrekt for å oppnå best mulig resultater for kunden.  Uten sertifiseringer, er alle lovnader om kompetanse og strategier på mange måter bare tomme ord. Ville du selv benyttet deg av en tømrer uten fagbrev, eller en lege uten universitetsutdannelse?

 

Salgsbedrifter vs profesjonelle Google byråer

En vanlig trend hos salgsbedrifter, i motsetning til profesjonelle Google byråer, er at man fokuserer på å selge inn flest mulig kunder og ikke på resultatene til kunden (i likhet med kataloghaier). Om du har en leverandør med 500 kunder eller mer, og kun én selvlært Google optimaliserer som skal gjøre alt så er det teknisk og tidsmessig umulig å utføre de arbeidsoppgavene som skal til for å få en optimal annonsering.

Hvilke resultater har din Google Adwords leverandør, og er de kvalifisert til å være Premier Google Partner?

Krav til kvalifisering for Partners-merket

Med både Partners-merket og Premier Partners-merket kan du vise at Google anerkjenner selskapet ditt som en Google-partner. Premier Partners-merket gis imidlertid til ledende selskaper som har et høyere forbruk, flere sertifiseringer og oppfyller høyere krav til bedriftsresultater.

 

 

Du kan se alle våre sertifiseringer her .

Still krav!

Som kunde skal du kunne kreve dokumentasjon og rapporter på det arbeidet byrået du er tilknyttet til enhver tid utfører. Rapportene bør inneholde resultater basert på markedsstrategiens KPIer, og bør inkludere både primær- og sekundær-KPIer.

Eksempel på en slik  rapport kan du se her
Vi anbefaler også å følge med på resultatrapporten

Om du har  noen spørsmål angående dette, kan du ringe vår Head of Performance,  Vegard Rake, på 484 11 000, eller Daglig Leder Roger Rosbach på 901 45 876. Du kan også benytte deg av vårt kontaktskjema, så kontakter vi deg direkte!

© 2018 Mediebyrået Enklere Valg ALL RIGHTS RESERVED TERMS AND CONDITIONS - Tilrettelagt av Mediabyrået Enklere Valg