Google Adwords

Norefjell økte klikkfrekvensen med 175%

Mål:

  • Gjøre en engangsjobb på 8 konsulenttimer for å forbedre de generelle resultatene på AdWords-kontoen til Norefjell Ski & Spa.
  • Kunden skal kunne fortsette å administrere kontoen selv etter at denne jobben er gjort.

 

Tilnærming:

  • Vi valgte å sette opp en helt ny kampanjestruktur med bedre match mellom viktige søkeord, annonsetekster og landingsider, og bedre målretting av hver enkelt kampanje (geografisk, mobil vs desktop, tid på døgnet, etc).
  • Vi satt opp automatikk på de stedene det var relevant, slik at det blir lettest mulig for kunden å fortsette å administrere kontoen selv og fortsatt få gode resultater.

 

Resultater:

  • Klikkfrekvensen ble forbedret med hele 175%. I tillegg gikk klikkprisene ned med 7%.
  • Kunden får vist annonsene sine oftere enn tidligere på de viktigste søkeordene og til de viktigste målgruppene.
  • Kunden har i etterkant valgt å doble sitt dagsbudsjett på AdWords, fordi de får mer igjen for pengene her nå enn tidligere.

Liker du det du ser?

Vi er opptatt av å ta på kundespesifikke utfordringer.
Kontakt en av våre medarbeider drevet til å fortelle deg mer om hvordan vi kan hjelpe deg.

Vegard Rake

Head of Performance Marketing
+47 484 11 000
vegard@enklerevalg.no

Jarle Andreas Stabell

Medierådgiver / Content Manager
+47 400 59 444
jarle@enklerevalg.no

Jeg ønsker å bli kontaktet

Enklere Valg Foundation

Selv en dråpe gjør havet større. I Enklere Valg er vi heldige som får lov til å gi litt av våre ressurser for å gjøre morgendagen bedre for noen andre.