Sosiale Medier

    Sosiale medier gir deg opplysningene du trenger

    Være eller ikke være?

    Nærmere 2 milliarder mennesker over 15 år er på nett i dag. Omtrent hvert femte minutt blir i gjennomsnitt tilbrakt på sosiale medier. Begge tallene er økende.
    Mange bedrifter i dag stiller seg spørsmål som; Hva skal jeg med Facebok, Twitter eller blogg? Hva skal arbeidsplassen min med dette?

     

    Riktig bruk av desse medier

    Hvordan vi bruker sosiale medier, varierer veldig. Sosiale medier er kommunikasjonskanaler. Kanaler der vi møter andre mennesker gjennom ordene, tegnene, bildene og filmene våre. Hvilke kulturer og kommunikasjonsformer som oppstår her, avhenger av hva vi gjør de nye kanalene til.
    Sosiale medier har fellestrekk; Likeverdighet, delekultur, dugnadsånd, rask spredning og åpenhet, som er blant de mest framtredende.

     

    Kanalenes egenart

    Målet er å kommunisere ut et budskap til andre mennesker. Man vil fort se at den kommunikasjonen som fungerer et sted, ikke nødvendigvis vil fungere et annet sted. Bruker vi alle kanaler omtrent på samme måte, tar vi ikke i bruk de egenskapene som er tilgjengelig.
    Innenfor sosiale medier er det viktig å være oppmerksom på de fem store: Facebook, Twitter, utdypende blogg, LinkedIn, YouTube. I tillegg finnes det støttemedier som Snapchat, Video og Instagram.

     

    Bedre innsikt og flere tilbakemeldinger

    Innsikt er noe av det viktigste en virksomhet kan få vi sosiale medier. Knapt noe annet sted kan man få tilgang til så ærlige tilbakemeldinger. Ved å lytte til åpne samtaler, lærer du hva brukerne og kundene dine sier om deg, og du kan plukke opp positive og negative signaler. Gjennom ulike overvåkingsverktøy kan du skaffe deg slik innsikt. De nye mediene gir oss fine anledninger til både å kommunisere med kunder og til å lytte.
    Et annet bruksområde som mange ikke snakker så mye om, er sosiale medier som en god gammel DM-distributør. Med en stor følgegruppe kan du få sendt ut tilbud og nyheter vesentlig raskere. Også til en målgruppe som er beviselig positiv til deg og produktene eller tjenestene dine, enn ved bruk av tradisjonelle medier.
    Ta en titt på filmen under, og kontakt oss for en prat om din fremtid!

Jeg ønsker å bli kontaktet

Enklere Valg Foundation

Selv en dråpe gjør havet større. I Enklere Valg er vi heldige som får lov til å gi litt av våre ressurser for å gjøre morgendagen bedre for noen andre.