Slik utnytter dere TV-høstens muligheter til fulle
Kategori: Annonsering
Sist endret: 3. september 2024
Kategori: Annonsering
Sist endret: 3. september 2024
Kjære annonsør!
Endelig er TV-høsten her, og tiden er kommet for å sette seg godt til rette i sofaen under et teppe eller med fyr i peisen og se hva kanalene har å by på. Dette er den tiden på året hvor TV-kanalene slår på stortromma med nye lanseringer og skikkelig krutt i budsjettene, så vi får flere og enda bedre programmer å se på. Da er det samtidig duket for å hjelpe dere annonsører å bygge kjennskap og verdier til produktene deres på TV-skjermen. For er det en ting vi vet, så er det at ingen gjør dette bedre enn nettopp TV. Med andre ord, det er høysesong for å bygge merkevarer med reklamefilmer som bygger emosjonelle verdier i et «brand safe» miljø.
I sommer har alle sportsinteresserte fått meske seg med Fotball-EM, Tour de France og ikke minst OL i Paris. Rett og slett en drømmesommer for oss sportsidioter med anlegg for TV-slaveri! Med dette som bakteppe spår vi at sommeren har skapt flere TV-tittere som både ser mer på TV, og som engasjerer seg i ting de kanskje ikke har gjort tidligere.
Denne høsten har dermed fått et knallbra utgangspunkt for TV-kanalene! Når det gjelder seerne vil nok mange oppleve starten av sesongen som et lite antiklimaks før de helt nye programmene og nye sesongene av eksisterende konsepter gradvis blir lansert, og finner sin plass i TV-hverdagen.
Her kommer noen høydepunkter fra hvert enkelt TV-hus:
Lesetid: Ca. 10 minutter.
TV 2 fortsetter som før, som den store allmennkringkasteren som skal tilfredsstille alle. I bunnen ligger de faste flatene med God Morgen Norge, nyheter, vær og sport. Det gjør det enklere for de lineære TV-seerne å skjønne når programmene går og promotere konsepter som kommer eller er tilgjengelig for strømming på TV 2 Play.
Det amerikanske valget vil også skape mye nyheter (og underholdning). På sportsfronten kan vi se frem til Nations League, Champions League og Norsk fotball med Eliteserien og OBOS-ligaen. Sykkel og Norsk Ishockey ser vi også på TV 2-kanalene.
Her er en kort presentasjon av de store konseptene som kommer:
Merkevarebygging er en kontinuerlig prosess som foregår over lang tid. Den handler ikke om å høste raske gevinster gjennom kortsiktige markedsføringstiltak, men å oppnå bedriftens langsiktige strategiske mål. Velger du stillhet, går det ikke 14 kjendiser visste nok ikke hva de gikk til når de sa ja til å bestige 1391 meter høye Stetind. Vokteren er en skummel skikkelse som tester deltakerne underveis. Dette blir nok en av de største snakkisene i høst!
Flertallet av forbrukerne har allerede tatt en beslutning før de begynner å aktivt Dette er en videreutvikling av Sommerhytta. Her er sjø og strand byttet ut med fjell og vidde. Ellers fremstår prinsippet likt. Vanlige folk som lærer mye om håndverk og det sosialt utfordrende å samarbeide om å ferdigstille en hytte. Programmet er det første på lufta av de “nye” og har startet med gode seertall første uken.
Dette er et helt nytt konsept denne høsten. Einar Tørnquist og Jan Thomas som programledere lover godt. Programmet har fått en litt slunken velkomst av TV-anmelderne, men det gjenstår fortsatt å se hva TV-seerne mener.
Av andre etablerte realitykonsepter vil vi få se blant annet Farmen, Forræder, Jakten på kjærligheten, Kokkeskolen, Kompani Lauritzen Tropp 3, Bloggerne og ikke minst Asbjørns julekalender. Det amerikanske valget vil prege både TV 2 og Nyhetskanalen.
Førsteinntrykket på høstlanseringen var det massive antallet kjendiser de har fått på plass til høstens programmer.
Warner Bros Discovery har levert et formidabelt OL, og kanskje av den grunn fått en bra inngang på høsten. I tillegg har det etablert MAX som en av mulighetene til å strømme konseptene sine, i tillegg til alt annet innhold MAX (HBO) hadde fra før.
Det hentes frem noen gode, gamle konsepter i ny og oppdatert versjon som Alt For Norge og Sinnasnekker'n. Begge med nye programledere med henholdsvis Kjetil Jansrud og Erik Follestad bak roret.
Norske talenter gjorde suksess i fjor og vil være å se på skjermen også i år. Denne gang blir det auditionrunder hver kveld mandag til fredag kl. 20.00. Fra uke 37 blir det sendinger hver fredag. Dette blir det bra helgeunderholdning av.
16 ukers helvete bootcamp skal presse kjendiser til å komme i form også i år.
Alle mot alle, Neste sommer og Kongen befaler fortsetter med nye sesonger og øverst på tronen kommer Norges eldste reality 71 grader Nord tilbake på 25 året. Omdiskuterte Ex on the beach kommer med sin syvende sesong.
Jaget kommer i sesong 2. Denne gang med blant annet Therese Johaug i casten.
Sist, men ikke minst, rundes året av med en ny julekalender kalt “Nissesvingen” som ser morsom ut.
Viaplay mener selv de har blitt en kjendisfabrikk, og det med rette. Paradise Hotel har fostret realitykjendiser som bl.a Martine Lunde, Staysman, Kristin Gjelsvik, og Petter Pilgård. Svein Østvik ble kjent gjennom Charterfeber, og la oss ikke glemme Silje Sandmæl fra Luksusfellen. Nå kommer en ny sesong med Charterfeber og Svein er inne i varmen igjen. Første episode hadde rekordhøye seertall. Luksusfellen kommer også tilbake.
Nytt av året er blant annet Hvem dater hvem. Fem kjærestepar flytter inn i et sommerhus i Tønsberg. Der skal de holde skjult hvem de er kjærester med. Så skal det gjettes - hvem tilhører hvem?
Frie Tøyler er en nykommer som tar oss med inn i miljøet rundt den lidenskapelige galoppsporten. Det handler om svulstige drømmer og enorme pengesummer. Familierelasjoner, vennskap og forhold legges i potten. Hvem er dine venner og hvem vil dolke deg i ryggen for å nå sine egne mål? Frie tøyler er en serie om penger, sjalusi, utroskap og ambisjoner.
Villa Rhodos
Et program litt a la Paradise Hotel, bare med dokumentarisk stil. Vi spår at det nok kan bli litt intriger her også. Deltakerne må tjene penger og enes om hvordan de disponerer dem for å oppleve drømmene.
Eventyrlig oppussing kjenner vi godt fra før, og nå kommer i tillegg Eventyrlig Camping hvor Halvor Bakke skal hjelpe 6 kjendiser å pusse opp hver sin campinghytte i Arendal.
I dokumentarserien Norske truckers vil vi følge 6 yrkessjåfører gjennom arbeidsdagen.
Sist men ikke minst får vi masse sport på Viaplay utover høsten, med alt fra Premier League til vintersport.
Trenger du hjelp til å navigere i dette mangfoldet av muligheter, så ta gjerne kontakt med oss!