Programmatisk annonsering

artikkler
programmatisk-annonsering-enklere-valg

Når du kjører store kampanjer, kan programmatisk annonsering være den beste løsningen. Vi har erfaring med de fleste av de største løsningene for dette, som Google Marketing Platform (Campaign Manager 360, Display & Video 360, Search Ads 360), Delta Projects og Adform.

Fordeler med programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering er dyrere enn Google- og Facebook-annonsering, men har en rekke fordeler som for eksempel:
  • tilgang på premium annonseplasseringer (f.eks. forsiden på vg.no).
  • muligheter for å forhandle priser direkte med utvalgte mediehus (f.eks Schibsted).
  • muligheter for å kjøpe garanterte visninger (f.eks. 1 000 000 visninger).
  • muligheter for å bruke egne data fra CRM-system og/eller datavarehus.

Det er en del lisens- og teknologikostnader forbundet med programmatisk annonsering, og det tar også en del tid å bygge opp en god løsning. Derfor anbefaler vi dette som regel til kunder som har store markedsbudsjetter og mulighet til å investere både tid og penger i teknologiske løsninger.

Vil du vite mer om programmatisk annonsering?

Hvor og hvordan annonserer dere i dag? Vi tar gjerne en prat om din bedrifts annonsering, for å kartlegge om dere utnytter potensialet på best mulig måte.