En samtale resulterte i 56 % økning i eksponering på radio


Tellus Caravan og Fritid AS

Periode:

Sommer 2023 -

Vi har sprengt budsjettene nå og trenger å få maksimal effekt ut av kampanjen.

Paal Jahrmann, CEO, Tellus Caravan og Fritid AS

Bakgrunn

Tellus tilbyr et bredt utvalg av produkter og tjenester innen camping- og friluftsliv. Deres misjon er å tilrettelegge for gode opplevelser på veien, i bobilen og campingvognen. De vurderte å kjøpe radio i sommer for å nå ut til målgruppen med deres budskap.

Utfordring/Målsetting

Etter selv å ha innhentet tilbud fra en radiokanal kontaktet de Mediebyrået Enklere Valg for å be om vår vurdering av tilbudet og innhente en faglig vurdering.

Tilnærming

Etter å ha påtatt oss avtalen med Tellus, gikk vår radiospesialist og rådgivere grundig gjennom avtaleforslaget fra radiohuset. Basert på teamets erfaring, analyser fra Tech Edge og andre innovative verktøy for radioannonsering, kunne vi presentere kunden en ny anbefalt løsning. Vår oppgave var å optimalisere avtaleforslaget for å oppnå maksimalt antall eksponeringer i målgruppen, samtidig som vi holdt oss innenfor den samme budsjettrammen.

Resultat

For samme budsjett klarte vi å øke antall eksponeringer med 56% (TRP) og dekningen i målgruppen økte fra 36% til 47%. Dette klarte vi å løse basert på våre erfaringer og analyser i Advantage. 

En samtale med oss gjorde dermed at Tellus fikk over 50% mer for pengene sine og står mye bedre rustet til å innhente potensielle kunder i sommer.

Vi har ekspertisen, erfaringen og verktøyene for å hjelpe deg som kunde

Vurderer dere broadcast annonsering i sommer anbefaler vi at du tar en telefon til oss.