Økte klikkfrekvensen med få grep


Norefjell Ski & Spa AS

Periode:

15. aug 2017 - 15. des 2017

Med få, enkle grep økte Norefjell Ski & Spa klikkfrekvensen betraktelig.

Utfordring

Norefjell Ski & Spa følte at de ikke fikk utnyttet hele potensialet med annonseringen de gjorde på Google, og ønsket å få et nytt oppsett som var bedre tilpasset deres målgruppe. Målet var å forbedre de generelle resultatene på Adwords-kontoen.

Tilnærming

Her valgte vi å sette opp en helt ny kampanjestruktur med bedre match mellom viktige søkeord, annonsetekster og landingssider, samt bedre målretting av hver enkelt kampanje (geografisk, mobil vs. desktop, tid på døgnet osv.). Vi satte opp automatikk på de stedene det var relevant, slik at det skulle være enkelt for de ansatte ved Norefjell Ski & Spa å fortsette å administrere kontoen selv.

Resultat

Klikkfrekvensen ble forbedret med hele 175%. I tillegg gikk klikkprisene ned med 7%. Norefjell Ski & Spa får vist annonsene sine oftere enn tidligere på de viktigste søkeordene og til de viktigste målgruppene. I ettertid har de valgt å doble sitt dagsbudsjett på AdWords, fordi de får mer igjen for pengene nå enn tidligere.