Skapte stor vekst uten økte budsjetter


"Som utfordrer er det viktig for oss å bygge merkevare og å gjøre det på en effektiv måte. For oss vil det si å være synlige og relevante der våre potensielle kunder bruker tiden sin. I 2023 har dette vært sosiale medier, med TikTok som den viktigste driveren."

- Håvar Bjerregård

Bakgrunn

Enklere Valg har hatt Dun of Norway som kunde i 5 år. I løpet av denne perioden har vi hjulpet dem med å øke omsetningen i nettbutikken fra fra 5 til over 50 millioner. Vi bistår med alt fra strategi, betalt annonsering, organisk innhold på SoMe, utvikling av kundeklubb, nyhetsbrev, design og CRO.

Utfordring/Målsetting

Skape vekst uten økte budsjetter under årets Black Week. Oppnå dette i en tid med usikkerhet i detaljhandel og med sterk konkurranse fra langt større og etablerte konkurrenter som kan konkurrere enda hardere på pris.

Tilnærming

Vi har de siste årene hatt stadig større fokus på å flytte merkevarebudsjettet over til egne kanaler, i all hovedsak SoMe og egen kundeklubb. Det siste året har spesielt TikTok fått mye fokus, med et content-team som stadig vokser. Instagram representerer også en viktig kanal, og blir hovedsakelig brukt for å dele inspirasjon, nyttige tips, og til å snakke direkte med kundene.

Det overordnede målet har vært å lage så mye interessant innhold som mulig og bruke innsikten og alle de gode målgruppesignalene i den betalte annonseringen.

I løpet av november slapp vi dette løs under Black Week, i kombinasjon med det beste du kan få innen betalt annonsering på Google.Ca 70 organiske poster på TikTok og Instagram
Ca 20 betalte kampanjer fordelt på Meta, TikTok og YouTube; konkurranser, branding og salgskampanjer
TikTok Live sending
24/7 Community management gjennom hele kampanjen
Geostyrte kampanjer på Meta for de fysiske butikkene
Nyhetsbrev med rabattkoder, 24 timers-tilbud og andre fordeler

Resultat

  • Økt omsetningen på nett under Black Week med 60%
  • Økt omsetning i butikk under Black Week med 25%
  • 10% reduksjon i annonsebudsjett

Enorm vekst i søk på merkevare, organisk trafikk, nye følgere og medlemmer i kundeklubb

Ønsker du hjelp med å komme i gang med effektive strategier på TikTok og SoMe som gir resultater?

Ta kontakt med oss.