Nordic Beats: Fra 0-13 000 følgere på Tik Tok på tre måneder


Tellus Caravan og Fritid AS

Tjenster benyttet:

Periode:

Sommer 2023 -

Vi har sprengt budsjettene nå og trenger å få maksimal effekt ut av kampanjen.

Paal Jahrmann, CEO, Tellus Caravan og Fritid AS

Bakgrunn

Nordic Beats er en av landets største konsertarrangører og står blant annet bak konseptene og festivalene We Love The 90s, We Love The 2000s, Live i Marka og Elvebris. 

Sjekk ut deres TikTok-konto her:

Utfordring

I forbindelse med We Love Super Weekend på Telenor Arena, høsten 2022, hadde Enklere Valg ansvar for markedsføringen. Et viktig element i denne markedsføringen var egne SoMe-kanaler – både strategi og innhold. We Love konseptene har hatt, og har fremdeles Facebook som sin hovedkanal, med en solid fanbase på + 60 000 følgere.

I de senere årene har de likevel opplevd et par utfordringer:

1) Nedgang i den organiske rekkevidden

2) Gradvis mindre påfyll av fans i alderen under 40 år. 

Utfordringen til Enklere Valg ble å se etter nye arenaer å engasjere på som også traff noe yngre.

Tilnærming

Etter en gjennomgang av de ulike sosiale medier-kanalene, falt valget vårt på TikTok. Bakgrunnen for dette var de mange trendene rundt musikk og den fantastiske muligheten som TikTok har til å få høy organisk rekkevidde, selv uten følgere. Et stort pluss med TikTok var også de enkle kravene til produksjon.

Rammene var klare: det måtte produseres mange TikTok's for Nordic Beats, og det måtte produseres fort. Vi opprettet konto, fikk tilganger og med en mobil, research og kreativitet startet vi på scratch. Antall poster, følgere, visninger og klikk viste 0.

Vi plukket ut ulike idéer som vi så fungerte, blant annet One Note Challenge, og allierte oss med konferansier og tidligere P3 programleder Howard for vår egen variant. Vi lagde også innhold med artister, intervjuer, mash-ups, flirt med Russ2000 + +. Når det nærmet seg eventet fikk følgerne bli med behind the scenes. Totalt lagde og organiserte vi produksjon av 70 TikTok's på tre måneder.

Resultat

I løpet av 3 måneder gikk We Love Super Weekend fra 0 til 13 000 følgere, millioner av visninger og 10 talls tusen profilvisninger. Alt skapt organisk, uten betalt annonsering. Engasjementet blant følgerne har vært enormt. Vi har også fått stor innsikt i målgrupper, hva folk er opptatt av, hvilke artister og TikToks som trender og appelerer. 

Det er et solid grunnlag for nye arrangementer i 2023 og en enda heftigere TikTok strategi både organisk og betalt.

Trenger du bistand til en effektiv markedsstrategi?

Enklere Valg har bred erfaring fra det meste innen markedsføring – annonsering på sosiale medier, Google Ads, Google Performance Max, YouTube-markedsføring og innholdsmarkedsføring. Ta kontakt med en av våre rådgivere for mer informasjon.