TV-Gull for Circius Pharma: Dobler salg av flere produkter


Periode:

-

"I går vant jeg tittelen årets kategoribygger i 2023 i Apotek 1 gruppen. Dette er jo deres fortjeneste også."

- Espen Haugerud, Commercial Director

Bakgrunn

Circius Pharma representerer og markedsfører en rekke helseprodukter, inkludert Vaxol, Otinova og Tears Again. Disse produktene distribueres primært gjennom apoteker. Det er kritisk for hvert produkt å ha høy synlighet i bestemte perioder gjennom året, hvor det er viktig å fremheve relevante brukssituasjoner. Hovedmålgruppen for disse produktene er kvinner, spesielt de i barnefamilier.

Utfordring/Målsetting

Briefen var følgende: Kunden skulle selge flere enheter enn foregående år.

Tilnærming

Vi har effektivt brukt en blanding av sponsing og TV-reklame for å nå målgruppen vår, og benyttet oss av kundens salgsperiode som sammenfaller med lavere TV-reklamepriser. Den eldre delen av vår målgruppe er spesielt aktive TV-seere. På Facebook Ads engasjerer vi med videoannonser som demonstrerer produktene i reelle bruksituasjoner, noe som øker kunnskapen blant målgruppen. I tillegg er vi aktive på Google Ads Søk, for å fange opp kunder som søker etter symptomer som våre produkter kan avhjelpe.

Resultat

Resultatene til Circius Pharma er bemerkelsesverdige. De har siden 2014 hatt en økning i vekst på over 800%. Dette har også ført til at de ble kåret til "Årets Kategoribygger" i 2023.

Ønsker du hjelp med å komme i gang med TV-reklame?

Ta kontakt med oss.