- 37 000 solgte billetter - all time high
- 5 millioner views på SoMe
- 18 000 profilvisninger på TikTok
- 35 000 profilvisninger på Instagram
- +9 000 følgere på SoMe-kanaler
- Stappfull konto i content-banken
We made it great again!
Tjenster benyttet:
Periode:
-
"Vi merker effekten av jobben som Enklere Valg har gjort og dette skal vi fortsette å gjøre mye mer av i fremtiden."
- Christopher Collings, Daglig leder, Nordic Beats
Bakgrunn
Nordic Beats er en av landets største konsertarrangører og står blant annet bak konseptene og festivalene We Love The 90s, We Love The 2000s, Live i Marka og Elvebris.
Utfordring/Målsetting
Nordic Beats skulle sommeren 2023 gjennomføre seks konserter i seks ulike byer. Dette skulle gjennomføres i løpet av seks uker.
Det vi også fikk vite var at “We Love konseptene” har hatt, og har fremdeles Facebook som sin hovedkanal, med en solid fanbase på + 60 000 følgere.
I de senere årene har de likevel opplevd et par utfordringer:
1) Nedgang i den organiske rekkevidden
2) Gradvis mindre påfyll av fans i alderen under 40 år. Målsettingen var å engasjere målgruppen under 40 år og selge x antall billetter med et begrenset budsjett.
Tilnærming
Vi har tidligere hatt god erfaring med å bruke TikTok som plattform for en konsert for denne kunden. Spørsmålet var om vi kunne maksimere effekten ved å ta dette til et helt nytt nivå på kun seks uker.
Et stort pluss med TikTok er de enkle produksjonskravene. Så nå var det bare å sette i gang. Produktet er konserter, så vi skulle på konsert.
Vi dro ut for å intervjue og filme publikum, arrangerte konkurranser for publikum og klarte å filme over 25 timer med innhold fra konserter, som vi klippet og publiserte i 150 TikToks.
Vi laget og publiserte også et hundretall innlegg, stories og reels på Instagram og Facebook. Vi har svart på tusenvis av kommentarer og henvendelser. Det organiske innholdet tok av. Men vi satte også opp over 40 betalte kampanjer på Meta og TikTok. Det organiske materialet ga oss muligheter til å lage nesten 60 unike annonser.
Resultat
Så hva fikk vi til?
Engasjementet blant følgerne har vært enormt. Vi har også fått stor innsikt i målgrupper, hva folk er opptatt av, hvilke artister og TikToks som trender og appellerer.
Vi har ekspertisen, erfaringen og verktøyene for å hjelpe deg som kunde
Vurderer dere annonsering på sosiale medier anbefaler vi at du tar en telefon til oss.