Oppgradering til Google Analytics 4
Kategori: Google-annonsering
Sist endret: 27. februar 2023
Kategori: Google-annonsering
Sist endret: 27. februar 2023
Google Analytics 4 (GA4) er Googles nyeste analyseverktøy. GA4 har en rekke fordeler sammenlignet med Universal Analytics, som er den forrige versjonen av Google Analytics:
Ja, alle MÅ oppgradere. Den gode nyheten er at vi kan gjøre det for deg. 😊
Universal Analytics slutter å virke 1. juli 2023. Du må være oppe å stå med GA4 senest innen midten av mai, ellers vil du miste verdifull data og det vil gi deg dårligere resultater fra Google-annonseringen din i perioden etter 1. juli.
Her er noen ofte stilte spørsmål om Google Analytics 4 (GA4):
GA4 har en mer omfattende tilnærming til kundeoppfølging, inkludert støtte for automatisering og en mer intuitiv brukergrensesnitt. Det gir også muligheten til å måle app-hendelser i tillegg til nettstedhendelser.
Ja, du kan fortsatt bruke tidligere versjoner av Google Analytics samtidig med GA4, men GA4 er designet som en erstatning for tidligere versjoner over tid.
GA4 gir deg en mer detaljert oversikt over hvordan kundene dine bruker nettstedet ditt, enkel integrering med andre Google-verktøy, støtte for automatisering og en mer intuitiv brukergrensesnitt.
Du kan installere GA4 ved å opprette en ny GA4-konto og følge stegene i veiviseren for implementering. Du kan også bruke Google Tag Manager til å installere GA4 på nettstedet ditt.
Hendelser i GA4 er bestemte interaksjoner som kundene dine har med nettstedet ditt, for eksempel å trykke på en knapp eller å besøke en spesifikk side. GA4 gir deg muligheten til å måle og analysere hendelser for å få en bedre forståelse av hvordan kundene dine bruker nettstedet ditt.
Personlig data er informasjon som kan brukes til å identifisere en enkelt person, for eksempel navn eller e-postadresse. GA4 håndterer personlig data i samsvar med Googles retningslinjer for personvern, og du kan velge å deaktivere sporing av personlig data i GA4-kontoen din.
GA4 (Google Analytics 4) er den nyeste utgaven av Google Analytics, og den gir deg muligheten til å få en mer omfattende forståelse av hvordan dine kunder interagerer med nettstedet ditt. Her er noen av de viktigste fordelene med å bruke GA4:
Alt i alt gir GA4 deg en mer omfattende forståelse av hvordan kundene dine bruker nettstedet ditt, noe som gir deg muligheten til å forbedre brukeropplevelsen og øke konverteringsraten.