Mitt Bord AS opplevde 12x økt omsetning med Perfomance Max


Mitt Bord AS

Periode:

Mai 2022 - Desember 2022

Den store veksten i nettbutikken har gitt oss ny giv til videre satsning.

Hanne Fagermo, Daglig Leder, Mitt Bord AS

Bakgrunn 

Mitt Bord AS er en frittstående og lokaleid kjøkken og interiørbutikk i Bodø sentrum. Butikken selger et bredt utvalg glass-, kjøkkenutstyr og interiørvarer. De kan også skaffe det aller meste man måtte trenge innenfor disse kategoriene. I november 2018 startet de nettbutikken mittbord.as. Målet var å utvide virksomheten til å inkludere digital tilstedeværelse, og dermed ha flere ben å stå på. 

Det ble raskt merkbart at flere og flere foretrekker å handle på nett, fremfor i butikk.

Utfordring

Da koronapandemien inntraff våren 2020, var den fysiske butikken i perioder tom for kunder. Derfor ble det enda viktigere å lykkes med nettbutikken. Mittbord.as hadde startet med Google Ads annonsering allerede året før, deriblant tekstannonser og shopping-annonser. 

Mittbord.as brukte betydelige beløp på annonsering både i 2019, 2020 og 2021, uten lønnsomme resultater. De kjørte også en Smart Shopping-kampanje – som var lønnsom – men her var utfordringen at volumet var for lavt. 

Selv om Mitt Bord AS startet tidlig og fikk hjelp utenfra, ble ikke de riktige grepene utført for å bygge opp en sunn annonsekonto med positiv avkastning. De slet med å få nok vekst i nettbutikken, samtidig som den fysiske butikken fortsatt hadde lite besøk. Før sommeren 2022 var økonomien i selskapet svært dårlig, og noe måtte gjøres. 

Tilnærming

Fra starten av samarbeidet i mai 2022 forbedret vi Smart Shopping-kampanjen og skapte god lønnsomhet fra denne med et moderat annonseforbruk. Vi konverterte Smart Shopping-kampanjen til Performance Max i august, og økte samtidig den månedlige spendingen på Google med 200%. 

I tillegg stoppet vi noen kampanjer som de hadde satt opp sammen med tidligere samarbeidspartner og som ikke presterte som de burde. Vi byttet også ut Google sin egen CSS med vår samarbeidspartner WakeupData sin CSS for å se om vi kunne få ned klikkprisene fra annonsene i Google Shopping plattformen.

Resultat

PMax-kampanjen og de øvrige grepene vi gjorde sammen med kunden snudde den negative trenden. Kundens resultater ble kraftig forbedret. Inntektene fra nettbutikken økte med 12-gangen denne høsten (2022) sammenlignet med forrige høst. 

Mittbord.as har siden sommeren opplevd god lønnsomhet, med positive tall på bunnlinjen. Nå har de en sunn drift med sterk vekst i nettbutikken.

Lær mer om Performance Max

Flere av våre kunder opplever gode resultater med Performance Max. Les mer om hva Performance Max er og hva du kan få ut av det. Du kan også ta kontakt med en av våre rådgivere for å få mer informasjon om Performance Max eller andre annonseringsmuligheter.